Wednesday 31 October 2012

open house 2012

Assalamualaikum....

Raya tahun ni agak tak berapa nak rancak lah jemputan open house...maybe raya tengah bulan kot...so takpa...lagi pun aku 2 minggu cuti bagai nak rak...jadi light-light gitu lah jemputan open house...

mana yang sempat pergi..memang aku tebeng muka di rumah itu...mana yang tak sempat ku kirim kan salam via fb or sms...hikhik



oh yer....kita dapat anak sepepu lagi...welcome Ahmad Hadif Ajmal...ni anak kedua cousin aku Azah...

so kebetulan pakcik aku buat open house kecil kecilan jer pun...masa tu aku on the way dari kelantan..then terussss nak pergi umah dia lah kat Sri Kembangan...tapi dah alang aku kat area PJ dulukan...jadi aku singgah dulu lah umah Azah...sebab sebelum ni tak sempat nak pi tengok budak techik tu...

Bila dah settle kat PJ...baru lah gerak pergi umah pakcik aki...konvoi ngan Ain dan mak nya sekali...


yay....my pakcik ku yang makin hensem sebab kurus...tiada lagi boboyot..kahkahkah...


sebahagian kecil family belah abah aku...yang tudung coklat tu...nenek sedara aku...adik nya arwah nenek aku...just dia jer lah tinggal orang tua kot...

nasib baik dia pun tinggal kat serdang...dekat jer lah ngan kami kaum kerabat....



haaaaa walau family2 jer yang datang open house...tapi makanan memang tak pernah kalah okey...

ni masak panas2 dari dapur umah pakcik aku ni...wife dia adalah sangat pandai masak memasak ni...so semua ni dia masak sendiri...siap desert bermacam-macam jenis...


gila gelojoh koooo jijie wei...kahkahkah..


woth mummy hot...kak gie...tokey besar ni okey... :))


sila abaikan budak demuk baju merah tu... :))


dah kenyang...dah malas nak bergerak...so melepak lah kita sambil borak2...


hahahahah sian si Mia ni....
aku suka ngusik dia...dia ni kalau kita terkeluat sikit suara pun dah cebeng2 dah muka nak start nangis...


so setel lah beraya di umah pakcik den....

esok nya plak tu...kena jadi orang dapur umah kakak kita plak...sebab kakak kita tak cukup kakitangan...lagi-lagi lah plak dia tengah mengandung...so kita lah menjadi orang dapur nya...


jadi kita berposing ambil gambar pun bersiaran dari dapur jugak lah....takda nak berposing2 atas sofa ke depan pintu ke apa ke...kita busy tau menguruskan makanan dari dapaur untuk di hidangkan...

kita sempat menjadi orang dapur dia dalam 3 jam jer...sebab lepas tu kita ada jemputan lagi...muahahahaha...


ni open house pengurus team badminton kita....

yang ni walau macam mana pun busy..kita harussssss menghadirkan diri jugak...sebab abg man azli ni kan...dia lain sikit...

bila dia jemput tu harus pergi okey...wajib...nnt bila dia jumpa kita kat mana-mana lah kan...dia akan cakap cakap then cakap lagi yang kita tak pergi open house dia...kahkahkah..

jadi untuk mengelak telinga kita bernanah akibat dengar dia berleter baik lah kita hadirkan diri...nasib baik umah dia area2 shah alam jugak...so aku ajak Mar sekali join...adalah kawan jugak kan...

sebab dah sah2 lah umah dia ramaiiiiiiii orang yang datang...

so boleh dikatakan itu jer lah jemputan raya yang aku sempat pergi...sedeh kan...? tapi x pa...janji happy...

semoga kita panjang umur untuk jumpa ramadan dan syawal tahun depan pulak...

habis dah bab2 raya...yay...



toceh...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...