Wednesday 17 October 2012

Raya 2012

Assalamualaikum....


berzaman okey nak siap kan entry ni....kahkahkah
pastu berangan nak jadi mcm blogger tegar macam kakak merah..kak hijau...kak peeja and semua2 lah...sila tampar diri sendiri...

okey...sambung citer masa time raya hari tu ler kan...
oh yer...ni first time semua orang balik raya umah aku..memandangkan umah arwah nenek kat kkrai dah orang sewa...ok mood sedeh... :(

jadi berbondol2 lah aum kerabat pakat balik umah aku...aku macam biasa lah kan...seminggu sebelum raya aku dah cabut...kahkah...kunun2 takut jem...


yay...complete !!
firsy time ni dapat ambil pic lengkap satu family...
tema seperti biasa mak aku tak boleh lari dari purple pink...bosan dah anak mu ni...haha
tahun depan aku dah bagi idea kat mak aku...tahun depan kita try kelabu...


ni family makcik aku Aini dari Raub...


ni family Makcik aku Ilah dari Puchong...



anak-anak dara di pagi raya...



haaaa cer tengok kat beakang tu....ramai tetamu datang berkunjung....
yang adik aku plak takda keje lain...tengok tv lah keje nya...nak pergi beraya mana lagi kan...lagi pun tv ada banyak citer best...

ni pakcik aku yang bongsu...yang belum kahwin...so takda lah nak ambil gambar berfamily bagai...ngan anak-anak sedara lah kalau nak bergambar pun...

so hari raya pertama tu beraya umah aku jer lah...layan tetamu yang tak putus2 datang..huh penat akak...tukang basuh pinggan mangkuk gelas bagai...

hari raya kedua baru lah balik kampung kat kkrai...tu pun sebab nak ziarah kubur...balik hari jer pun...


ni kubur kat Kg.Pahi...ayah dan mak nya mak aku...arwah atuk dan arwah nenek kat sini...arwah atuk dah masuk 7 tahun lebih dah meninggal...but arwah nenek 2 hari sebelum puasa tahun ni... :(

semoga arwah-arwah semua tenang dan aman di sana..al-fatihah..kami sentiasa merindui kalian...


selesai di kubur Kg.Pahi...berangkat ler kita ke kubur Kg.Tengah Guchil pulak...
menziarah kubur ayah dan mak nya abah aku...

semoga kedua2 nya tenang dan aman di sana :( al-fatihah



ni kat rumah maklong aku...maklong aku ni dah pencen awal..so dia decide nak balik duduk umah arwah nenek aku kat kelantan...

jadi bila raya atau cuti panjang2 kan...semua lah serbu umah mak long aku ni...
oh yer...aku tengah pangku anak sepupu aku tu...Arif Fikri nama diberi cikebum cikebum kahkahkahkah...


generasi anak dara akan datang...Qistina dan Amelia...



ni sessi bagi duit raya untuk sepupu sepapat semua...yang tua-tua berbaris bagi duit raya kat budak-budak...

semesti nya lah kan..time raya budak-budak tau tu lah..bila raya dapat duit raya...kalau sapa tak sediakan duit raya kena kutuk kahkahkah...gila kejam...


tu sessi yang tua-tua bagi duit raya kat budak...

lepas tu...yang tua-tua plak berbaris tadah tangan untuk duit raya...yayyyyy...sah2 lah minta duit raya dari tokey kan...


hahahahaha pakngah aku ni kan...dia ada satu pesen...kalau sapa2 nak duit raya dari dia...orang tu kena tahan apa yang dia suruh atau dia nak buat

macam Nuqman kena ni..nak duit raya sebelum salam kena tarik hidung dulu kahkahkah...dah nama budak kan...nak duit raya...so tadah jer lah muka kat pakngah aku ni...muahahahaha


fuhhhhhhh rasa mcm nak pitam okey time nak kumpulkan semua orang ni nak ambil reramai....itu pun mak abah aku takda dalam ni...adik aku sorang...

tak lengkap jugak lah family Hj.Deris ni... harap2 tahun depan dapat cukup kan semua orang....


ni gang2 sepupu sepapat aku ler...dari kecik sampai ke tua bangka yang dah beranak pinak *kecuali aku still maintain solo*



we are happy family !!!!!

hahahahaha pape pun masih bersyukur dapat beraya bersama keluarga tersayang,,,,semoga dapat ulang balik tahun depan...semoga panjang umur semua...

tetiba rindu kat orang yang telah tiada di sisi :(


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...