Thursday 4 October 2012

Short Holidays to Kuantan

Assalamualaikum....


korang pernah tak kena sakit perut yang amat sangat...?
sampai korang kena guling2 lah..tak cukup guling2 sampai berpeluh2 bagai..oh well aku dah pernah rasa okey.

okey tu citer lain...kihkih

nak citer nya pasal short holidays kami...kami tu makna nya menumpan pakcik aku jer ler..kahkahkah..

itu pun sebab dia ada meeting dan visit site kat kuantan..pastu alang2 dah ke sana 2 3 hari dia angkut lah semua..termasuk lah akak ni..hiks

so bertolak lah kita ke Kuantan sabtu tgh hari tu..time ni masa puasa lah...bertolak dalam kul 2 mcm tu..sampai dlm kul 5 so ngam2 lah nk berbuka...



kami stay sini...ni pakcik aku kat kuantan tu yg tolong book kan..murah okey..rm140 satu malam...pastu dalam umah ni adalah sangatttttt cukup lengkap okey...yang takda mesin basuh jer...yang lain complete !



sampai2 punggah2 barang...pastu rest kejap then nak kuar pusing2 sambil cari tempat nak  berbuka...

oh akak kelihatan sangat gebu..kahkahkah...yer yer aku sedar diri okey...time ni belum start projek diet lagi..


banyak kan jual biskut2 raya ni...serius murah2 jer...

ni kita orang pusing2 kat area bandar kuantan..kat stadium tu memang dia pasang booth2 banyakkkk kat situ...nak raya kan..

memang rambang mata betul lah wei..ngan jubah..ngan baju kurung mcm2 ada...



haaa ni booth utntuk jual2 biskut raya...sepanjang2 jalan yer..

pastu jem nak parking yang amat hazab...bencik aku...dah lah jalan kat tengah2 bandar kuantan ni semua nya jalan sehala...berpusing2 lah plak kita...

lepas pusing2 bandar...dalam kul 12am sementara nak tunggu sahur...menuju plak kita ke Teluk Cempedak....


orang kata kalau datang kuantan pastu tak datang Teluk Cempedak adalah tidak sah yer sedara2...

jadi moh kita merasa angin pantai belah malam...kebetulan malam minggu kan...jadi sangat lah jem...haiiiii stress wei asyik jem rata riti..


sangat ramai orang..parking pun penuh...


haaaa ramai kan orang datang sini..

siap ada street band dok nyanyi2 lagi kat tengah2 padang tu...yang dok melepak kat pasir pantai pun ramia...

budak2 kecik dok main bunga api pun ada...uiiii meriah okey..


then malam tu 2 family lepak...family si baju purple tu pakcik aku yang memang menetap di kuantan...angkut anak2 dia sekali datang...


takda benda pun kami buat...duduk tengok orang lalu lalang jer...apa orang kata..cuci-cuci mata konon..kahkah



esok nya kami kena jalan2 sendiri lah..sebab pakcik aku dah pagi2 lagi ke site...jadi kami atur langkah ke East Cost Mall...


budak2 yang hanyut...hehe


hasil tangkap aku pada hari tu..muahahahahaha kopak akak...


bab shopping aku adalah sihat walfiat yer...walau masa ni actually tengah sakit sebenar nya...kena telan ubat tiap2 waktu...

so time jengjalan ni aku tak posa ler....hehe

dengan bersebab okey...so dibolehkan...


*sebenar nya aku dah sekerat update..pastu save balik..tetiba bila tgk kat dashbord dah 4 org follow terus sambung balik..kahkahkah....dasar gila kan *


okbai



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...