Monday 5 November 2012

Pantai Balok Short Holidays

Assalamualaikum....


kalau ada masa terluang kan...better korang pergi lah bercuti...
walau tak jauh pun...dekat-dekat pun dah kira okey...
janji keluar dari tempat kebiasaan kita...

actually aku pun macam tu...tak keluar bercuti ngan familys...
bercuti lah bersama kawan-kawan..

alah bukan nya maksud aku bercuti sampai korang kena book tiket pergi paris london bandung bagai..( tapi kalau ada yang nak sponsor aku...aku sukaaaaaa kahkahkah )
just cukup lah korang pi mandi manda ke...jengjalan tengok tempat orang ke...


okey....aku ngan minah decide nak pi Cherating dah berbulan...tapi selalu jer ada hal itu lah ini lah...last-last lepas raya hari tu baru ada date for us....

so lepas jamuan raya uitm tu..we all dua-dua ambil half day...and drive hala ke Cherating...yahoooooo

mula-mula aku drive...BUT...aku kan..memang tak suka betul kalau kena drive di highway yang lurusssss sajork...aduhhhhh stress aku okey...ko tau kenapa..? sebab aku akan mengantuk yang hamat-hamat lah...

aku tengok jalan tu kecik besar...kecik besar jer...sooo aku stop tepi suh minah drive plak...serius aku tak leh tahan dah...baik lagi highway nak balik kelantan...corner sana sini panjat bukit bukau...serius ko tak ngantuk...kalau ngantuk...arwah lah korang kahkahkah


bila sampai sana kami check in di De Rhu Beach Resort Pantai Balok...

tapi sebelum check in ni dekat 2 jam we all round dari Cherating turun balik menghala ke tanjung lumpur tu...sebab we all takda book-book bilik ni...we all redah jer..kahkahkah..memang tawakal jer lah...

bila asyik masuk agoda dan seangkatan dengan nya..smeua nya penuh...stress acik...last-last acik redah walk in jer...ada ada lah..takda tido dalam keta...hewhewhew..

but alhamdulillah..dari kul 5 kita orang sampai sana...orang tengah azan maghrib kami baru setel bayar nak check in...syukurrrrr....

naik bilik mandi siap2 kejap...pastu kuar balik cari kedai makan..


yang aku perhatikan lah kan...area Cherating adalah tak best dah sekarang...pakcik aku pun cakap..pantai dah tak berapa best....pastu area restoran-restoran masakan panas ni...kat Pantai Balok adalah sangat meriah ok...

so lepas keluar jer sikit hotel we all...kita orang susur ke kiri then jumpa Sara Thai Chicken ni...restoran nya adalah super lawa...sangat cosy..so..stop makan situ jer..malas dah nak pi jejajauh...mata aku ni asyik teringat katil dan selimut jer dah...


makan dua orang semua-semua tu baru rm50++..agak murah jugak...Sara Thai Chicken ni kat Bandar Kuantan pun ada satu cawangan nya...


Then dah siap makan..perut kenyang..
Balik bilik mandi2 semua...but ada masalah sikit ngan kami punya bilik..air cond nya tak sejuk walau dah on dekat 1 jam...aku bab lain okey lah boleh pejam mata...tapi jangan bab air cond or kipas...macam mana nak tido dengan cantik sekali kan..kalau dah panas..

harus lah aku call bagai nak rak kaunter dia..kahkahkah..
last-last agak nya dah bosan kot aku duk call setiap 15 minit kenapa tak sejuk-sejuk walau dia orang kata dah baiki...

staf dia orang datang suh we all pindah bilik sebelah...yeeehaaaaaaa
cepat-cepat lah aku ngan minah masuk bilik sebelah...on jer air cond...sejuk menyapa muka...baru dua-dua haaaaaaaaa legaaaaaaaa...kahkahkah...

then aku perasan rupa-rupa nya bilik we all adalah bilik sharing..and aku ada dua-dua kad boleh tembus dua-dua bilik..kahkahkah...apa lagi bermaharajalalela lah kami...rembat bantal dan towel...

pastu bila tido tak tutup tv sebab takut kahkahkahkah...dah lah katil dua-dua single...kalau queen boleh peluk minah...hiks


bangun pagi esok nya...mata di maju pemandangan ni....wahhhhh bilik acik sea view kooooo....

wash up jer dulu then terus turun ke bawah nak bfast...bfast tepi swimming pool lagi...
makanan nya pun sangat best dan selesa...

time aku datang ni agak ramai orang berfamily...so takda hal lah..we all makan jer pun...dah siap makan naik atas tukar baju itu ini then masa untuk terjun tiruk...


acik buat yoga tetengah pantai tu...
lepas tu meroyan kena sunburn...sebab lupaaaaaaa nak bawak sunblock :(



senyum lahhhhhhhhhh sebab tak ingat bahawa muka akan sunburn lepas tu..


minah yang kontrol ayu..kahkahkah..


sampai terbaring2 lah we all berposing...yang best nya pantai dia tak crowded ngan manusia...so agak tenang dan aman damai..







susah okey kalau pergi berdua jer time nak ambil gambar...

kena buat self timer jer lah...


dah puas main pantai..
terjun dalam swimming pool plak..

rupa-rupa nya De Rhu Beach Resort ni swimming pool dia adalah paling besar dalam Kuantan...lagoon dia memang best dan takda rule pun...ko nak terjun pakai apa2 pun boleh..


setengah pool memang dah letak syarat kena pakai suar tight lah...kena pakai swimming set lah...ada jugak pakai suar tight tapi boleh pakai baju tshirt...tapi tshirt warna putih jer..watdehek nya lahhhh...saja nak tengok orang seksi lewtewwwww...

tapi kat sini tak kisah pakai apa pun.... :))


Hari kedua baru kita orang keluar jauh sikit pergi Bandar Kuantan...sonang baitu bergerak pakai GPS Google Maps jer kat hp...kihkih...

kita orang pergi East Cost Mall Shopping yang baru bukak jugak lah...pusing-pusing pastu lunch kat Black Canyon...kahkah...duduk shah alam pun makan ni..pergi jauh pun makan ni jugak....kita orang sajork pusing nak cukup kan masa nak tunggu malam sebab nak pi makan ikan bakar untuk dinner di Ana Ikan Bakai Petai di Tanjung Lumpur...

sedaappppppp pastu ramai gila orang okey...ni kedai fisrt lah cawangan dia...second tak silap aku kat Bangi...sila pi try...

dah kenyang pastu tengok jam malam masih muda...hala plak ke Teluk Cempedak...serius aku tak tau pun jalan-jalan kat sini...tapi korang try pakai Google Maps...serius senang dan tak sesat...


biasa lah malam minggu ada lah band street buat show...layan jer lah...

pastu kita orang pi lepak kat pantai tu jer...ramai jugak orang...macam-macam orang ada...orang familys...orang couple punnnn ada..hiks...


aku kagum kejap dengan pasir dia yang sangat lain rasa nya...best...


lepak takda lah lama pun...just duduk-duduk tengok orang jer...

lepas tu baru balik semula ke hotel...balik tido jer...
pastu esok nya bangun pergi bfast pastu ingat kan naik nak tukar baju dan pergi mandi kolam semula...

tapi si minah ni boleh dia cakap...kita tido jer lah wei sampai check out..kahkahkah...
aku plak sah-sah semalam nya dah meroyan muka sunburn terus setuju...bukak air cond kuat-kuat then selimut ketat-ketat...hahahahaha heaven gila aku rasa...

nasib kunci jam...kalau tak harus kena halau...

lepas dah kemas-kemas..check out...pastu kita orang singgah jap beli keropok lekor untuk kengkawan kat shah alam...then drive balik...

begitu lah percutian kecil-kecillan atau percutian budget...
tak semesti nya kena pi jejajuh dan mahal-mahal...dekat-dekat dan murah-murah sudah syukur....


toceh...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...