Friday 31 May 2013

Mesti buat walau sekali seminggu !

Assalamualaikum


Oh yer...dalam seminggu kan..aku akan cari juga dalam satu hari untuk masa masa cantik...hahaha cantikkkk keww ??? Walau time tu mengantuk gilaaaa dah

But sekurang kurang nya ada lah juga sikit sikit nak tempek kat muka yang tak berapa nak rata ni kan...hiks
Walau aku adalah manusia paling malas nak pakai segala maknek alat2 kecantikan ni okey...setakat pencuci muka bedak asas tu adalah...kalau nak tunggu aku pakai makeup bagai uiii idok ler teman...aku lagi suka pakai bedak asas sudeh...takda der nak tebal 3 4 inci...

Tapi kalau bab2 pakai masker ke pakai cenggini ler..haaa ni boleh lah...sebab bukan kena wajib pakai kan...kalau mcm penjagaan yang berset2 tu..haaaaa yang tu aku kureng sikit...

Bila tengok orang beli..orang pakai..aku pun nak jugak...seminggu dua jer aku boleb ikut track..lepas tu hahaha habis bersimpang-simpang dah..last2 sekali masuk kotak duduk atas lemari juga...jadi sebelum ianya membazir baik tak payah...

Tapi kalau beli facemask ke masker ke..haaa yang ni boleh...
Alah beli pun bukan nya aku beli yang mahal2...yang kat hidung tu aku beli kat guardian jer...tak sampai rm12 jer pun...dalam tu ada 10 keping...

Yang tempek muka tu beli masker charcoal jer...yang ni fuhhhh bila nak cabut tu serius besttt...rasa mcm tercabut bulu2 ada kat muka..hehe

Yang last tu...aku beli time SAVEE ada sale kat shopping mall...sekeping rm2 jer dia jual..haruslah aku borong sampai rm20 hinggit...dapat macam-macam jenis..macam2 kegunaannya...murah okey rm2 sekeping..lepas tu letak dalam peti ais...naka pakai buka tempek ke muka..ahhhhh best okey..terus rasa sejuk amab damai...

So kalau nak cantik..okey lah..takda lah cantik sangat..tapi boleh lah sekurang2 nya jerawat takda lah macam cendawan tumbuhkan...tak semestinya perlu menggunakan produk2 yang mahal...kadang2 yang mahal tu tak sesuai dengan kulit muka kita..#ayatdengki#

Tapi sekurang2 nya basic nya mcm pencuci muka tu mesti ada...
Sangat jeles okey pada mereka yang takda masalah kulit ni...tak pakai apa pun still gojes habis..hemmmmm mana dia orang dapat kulit macam tu yer..hahahaha

Eh ni saja jer aku nak tempek...tau ler kulit muka korang hebat...achik jer yang sedeh..huhu
Daaaaaaaaa












No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...