Wednesday 20 February 2013

menumpang kasih mak sedara sepupu sepapat

Assalamualaikum...


tajuk entry tak leh blah... *inisemuapoyo*

tapi itu lah hakikat yer korang...mak abah aku kan jauh nun jauh di Kelantan...so harap mak2 sedara...pak2 sedara...sepupu sepapat lah yang duduk area sini untuk aku menumpang kasih..menumpang makan air tangan mak2 sedara...sob2...

but im happy....bak kata pepatah...

" I love my familys no matter what we go trough,no matter how much we argue,because i know,at the end,they'll always be there "

ceh ceh ceh..bermadah bagai lah plak...hehe..


actually ni kejadian dah lama dah pun...sepupu aku ni buat makan2 sikit sempena birthday mak dia orang...aku ni just menumpang kaki jer lah kan...suka bab2 berkumpul anak beranak ni...boleh pot pet pot pet tak henti2...





me and hadif bambam...serius budak ni dah makin tembam okey...berat plak tu...suka melepak atas riba aku...

agak nya aku pun dah macam tilam vono kot..tu sebab dia suka melepak atas riba aku...but tak kisah sebab ko memang comel hadif bambam wei..



nasi kerabu pada hari itu...fuhhhh sedap okey..



bab makan memakan ni...kita orang memang on sepanjang masa...free jer lah...nak2 lagi bila makanan kelantan ke...uiiii lagi seronok...



dah habis makan2 kat umah...kita orang bergerombolan ke IOI Mall...konon2 nak pergi taman jer..bawak budak2 ni gi taman...tapi bila dah gerak hujan lah plak...so terus hala ke ioi mall jer lah...

senang masuk dalam mall pusing2 dalam tu jer...so utk makcik aku..aku pinjam kan wheelchair..sebab dia ni ada semput..so agak susah lah kalau nak tawaf dalam ioi mall yang besar tu...baik suh dia duduk situ then tolak jer lah...habis citer...

busuk2 pun boleh aku buat......

sila tengok bawah...


hahahahahaha

boleh buat aku tumpang duduk jugak...pic ni aku letak ig semua orang ingat aku sakit ke apa...sebab berwheelchair bagai...padahal time ni makcik aku naik kerusi urut tu...jadi aku take turn...hahaha


budak2 bilis ni pun semua sumbat masuk troli jj..senang nak bergerak...hahaha


ada peluang wheelchair kosong..memang aku cop lah awal2 ngan makcik aku...tolong pegang hadif bambam pun takpa..janji boleh duduk..

kadang2 aku rasa kalau pergi shopping mall tu nak jer aku ambil wheelchair ni..tapi sapa yang nak tolong tolak aku..hahaha..


habis satu babak di ioi mall...kita orang kuar pi cari makan plak...

mula nya nak try burger bakar kat pj tapi tak tau jalan ler plak....alih2 hala ke pantai dalam cari nasi kukus...

so melepak lah plak we all semua kat situ makan2 sambil borak2...uiiii tenang gila hidup keje berjalan jer lah...sampai ke malam...tapi takpa..berjimba ngan anak beranak..selamat mak abah aku pun senang hati...

kadang2 aku pikir...kualiti bersama anak beranak lagiiiii lah bermakna..walau umah dia orang kecik ke...makan pun biasa2...tapi sangat bermakna...sangat rasa dihargai...biar miskin harta...jangan miskin budi bahasa...


chou...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...