Wednesday 3 July 2013

18 Jun 2013 : Rawan Di Hati Hanya DIA Yang Tahu ..........

Assalamualaikum


sambung entry semalam....
ini kisah mak aku plak...dia sekarang tak sihat
sedang berada di bawah pemerhatian doktor..
now recovery di rumah saja...

18 Jun 2013

Entry sebelum ni aku cakap kan yang mak abah nak naik KL kan
so diaorang dicide nak naik kereta api
sebab senang mak aku pun boleh relaks tidor baring-baring
abah pun tak penat nak kena drive sorang-sorang lepas tu

actually kita dia orang datang nak buat bekam lintah tu ngan ustaz khairul
so dah bincang-bincang lah ni kemungkinan kena buat 2 3 kali rawatan
jadi mak aku stay sini lah ngan aku
abah jer akan balik sorang sebab yang kat umah tengah sekolah

so dari kelantan dia orang naik kereta api pukul 10 mlm
sepatut nya turun kat kl sentral then dia orang naik lah komuter ke Shah Alam
since mak aku macam susah jer nak jalan dalam kl sentral tu
so aku suruh dia orang turun kat Stesen Kajang jer

jadi pagi-pagi hari selasa tu aku kuar umah dalam pukul 5.30 hala ke Kajang
sebab keluar awal tu aku takut jem jer
yer lah time orang bekerja kan haruslah kena keluar awal
sampai awal takpa..aku boleh tido dalam kereta
sebab dah check-check kereta api nya maybe sampai dalam 7.25 pagi di Kajang

pukul 6.15pg aku dah sampai kat Stesen Kajang
thanks to waze okey...kalau tak sesat barat lah aku...
sambung tido dalam keta samai kul 7pg
lepas tu pergi check ngan kaunter kata nya keretapi maybe sampai dalam 8.15pg
lambat sikit..so okeylah aku masuk lepak-lepak kat kerusi stesen tu
tengok gelagat orang-orang nak naik komuter nak pergi keje

so 8.15pg keretapi sampai...
aku dah standby kat seberang sana ngan wheelchair
nasib baik stesen tu ada menyediakna wheelchair
so korang nak hantar mak ayah tak larat nak naik tangga or lift
boleh tanya dengan guard ada tak wheelchair...
mana-mana stesen sekarang ada lift dah..so senang lah nak naik turun jejantas

dah ambil mak abah so hala ke area Taman Equine sebab nak bfast dulu
sambil ke sana aku dah hallo-hallo pakusu aku
minta dia call ustaz khairul tu tanya boleh ke sana nak buat rawatan pagi ni
sekali pakusu aku kata okey set...kul 11 dia suh datang

then makan-makan semua terus pecut ke Salak Tinggi
nasib baik aku dah ingat jalan nak ke rumah Ustaz tu
kalau sapa-sapa tak pernah pergi agak pening jugak lah

so sampai sana ngam-ngam pukul 11pg masuk terus jer lah
takda orang lagi time tu jadi agak selesa lah sikit kan
so pung pang pung pang mak aku pun buat lah bekam lintah tu
masa tu kaki nya dah bengkak dah sikit..merah-merah gitu
pastu ada sikit lah luka macam bengkak tu pecah then kuar lah nanah sikit

dari pukul 11am buat bekam tu sampai pukul 2.30pm okey
gila lamaaaaaa....
10 ekor lintah kat area kaki kanan mak aku tu...
kat betis,kat tapak kaki,kat atas kaki semua ada...
dari lintah tu sebesar jari kelingking sehingga besar ibu jari kaki orang dewasa tu
gila besar...lintah ni kan dia sedut darah-darah kotor keluar

so bila dah siap ustaz tu akan cuci darah tu then dia tampal gauze ngan ubat luka tu
nanti setiap 3 jam kita kena tukar gauze tu
sebab darah akan sentiasa keluar buat masa sehari gitu lah

dah siap lunch dulu kat Salak Tinggi tu
bila balik masa tu dah pukul 3 ptg
so alang-alang dah nak pukul 4 ni aku terus lah nak ke Hospital
nak melawat makcik aku pulak kat situ
dah lah Hospital Sg.Buluh okey jauhhhh yang hamat
aku pun heran kenapa lah nak ke sana nya...padahal Hospital Serdang pun ada

ko bayangkan dari Salak Tinggi masuk highway plus trun Highwat NKVE hala ke Ipoh
perghhhhhh.....serius penat wei
sehari suntuk kot aku drive sajork.
nasib baik minyak tol smeua di tanggung beres...hehehe

sampai sepital ambil wheelchair dulu...
ada lagi setengah jam baru pintu wad dibuka..
so aku tolak mak aku ke toilet dulu sebab nak tukar gauze tu
dah kena-kena kat seluar dah..banyak gilaaaa darah keluar
kebetulan ada pulak farmasi bawah tu...terus lah beli alat-alat luka
beli gauze...beli ubat kuning...beli plaster...beli gunting..semua-semua lah
dah setel semua baru naik ke wad..time tu pukul 4.30pm

so duduk sana borak pung pang pung pang tengok dah pukul 6.30pm
makcik aku biasa lah..15 minit jer dia ingat lepas tu lost dah
so salam-salam semua tu we all pun nak balik lah
nasib baik aku dapat parking agak dekat ngan lobi hospital
takdalah aku kena menapak jauh

nasib masa keluar tu NKVE tak jem hazab lagi
light-light jer lagi lah
then jijie pulak call ajak mak abah aku tido umah dia orang malam ni
so bincang-bincang haaa okeylah set jadi ke sana

dari nkve aku naik ke plus then exit kesas...
korang paham tak macam mana aku round selangor dari pagi ?
serius rasa nak terbongkang jer bila sampai rumah nanti
sangat-sangat nasib baik bila jalan highway agak bersifat baik that time
dah masuk kesas exit plak puchong...pastu exit ke bandar kinrara
sampai umah jijir dalam pukul 7.30pm gitu...

so dah sampai tu...mandi solat bagai
then makan malam...nasib baik Athirah bakar ikan untuk mak aku
so dia memang dan pantang makan dah pun...
dah lepas makan tu pakusu call abah ajak keluar minum-minum
aku memang surrender lah nak keluar dah
aku nak tido jer lebih nya...
so abah dan jijie jer yang keluar..
balik pun aku tak tau dia orang balik pukul berapa..
tido mati dah...

esok nya kita orang kena pergi lagi ke rumah ustaz khairul tu
kena buat lagi treatment lintah tu
mak aku pun kata kaki nya pun dah tak berdenyut lagi dah
so malam tu dia boleh tido dengan nyenyak lagi
sebelum-sebelum ni dia cakap tak boleh tido sebab kaki sakit

korang pun tau kan bila sakit dan tempat sakit tu berdenyut
macam mana rasa nya kan...

so kisah sehari tamat dulu...
kisah esok kita sambung entry lain...

ni aku citer serius detail ni
walau back dated pun maaf lah yer....
time kejadian ni aku memang tak leh nak pikir update apa-apa
fb pun aku tak update...


daaaa



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...