Sunday 16 November 2014

Detox Di Hari Minggu

Assalamualaikum

Hoiii seperti biasa...aku memang lembs sikit bab2 trend sekarang ni..

Bak kata mekdah...aku suka satu2 lagu tu mesti bila dorang dah muak dengar...

So sama lah juga pasal bab2 nak chantek ni lagi lahhhh aku buat dek jer...maklum lah selagi boleh makan..kita makan..hikshiks..

Entah tetiba hari semalam...aku rasa macam 'eh nak try minum air detox lah..yang letak2 buahan tu..macam senang je..'

Lepas tu terus google bagai ni cari resepi detox...walhal cari yang paling best dan senang..yang mana pasti aku akan minum..takda lah hangat2 tahi ayam kan..

So dah jumpa...lepas tu masa lunch terus pergi checkers sebab Nad cakap kat situ nak beli buah2 agak murah...oh yes ! Memang murah..sebab ada yang dia siap potong2 masuk paket tu harga semua dalam rm2-rm3 jer...

So aku beli :
-Lemon
-Limau Nipis
-Nenas
-Apple Hijau
-Orange
-Daun Pudina

Murah okey...tak sampai rm12 hinggit pun...dan yang pasti nya...bukan semua aku masuk dalam botol tu..guna sikit2 jer..yang lebih untuk next trip..

Ada setengah orang masuk kan serai..halia..strawberry dan macam2 lain lagi...ni resepi main campak apa buahan yang korang suka..tak silap aku dia memang ada buah2 yang untuk nak pecahkan lemak...nak kurus eh macam2..korang google jer..

So yang aku beli ni banyak macam citrus kan...ah lantak lah...nak brik brik pun aku tak kisah..toilet kat ofis sebelah bilik jer...sekurang2 nya kita try lah kan...

So mula2 tu aku potong2 buah tu sikit2 jer...lepas tu masuk botol..lepas tu tambah ais ketul2...lepas tu masuk air...lepas tu masuk peti...tadaaaaa...senang bukan ?

Nad kata biar duduk dalam peti ais dalam 7 8 jam..lepas tu baru minum..So semalam buat letak peti ais..

Pagi ni acik pi joging...tapi takda joging mana pun kan...aku tawaf pasar karat kat stadium shah alam tu...kul 7.30 pacak dah sana..gigih ni...sebab aku bukan jenis nak pergi joging pusing tasik tu...hoi bosan..jadi aku rela berjalan kat pasar2 or shopping mall...sekali beli barang basah nak masak..2 in 1

Kevin zahari pernah cakap..nak keluar peluh bukan semata joging..janji kita bergerak badan kita untuk keluar kan peluh..tak kisah kat mana2...jadi aku rasa yang ni sesuai untuk aku..kot2 badan nak kurus..yang pasti poket pun kurus kalau ikut macam aku...hihi..

Dr kul 8 sampai 10 pagi aku tawaf...berpeluh tak yah citer...balik2 sampai umah terus minum air yang buat semalam...ya allah..nasib baik boleh minum..boleh di terima tekak...yessszaaaa...rasa macam limau ais..tapi kaw punya..tapi kalau letak gula lagi perghhh...hahaha

Nampak nya kita boleh teruskan lagi untuk esok...berdoa semoga berterusan..

Tadaaaaaa



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...