Tuesday 2 April 2013

Kaki Wayang : Olympus Has Fallen

Assalamualaikum


start bulan April ni aku nak buat entry untuk review movie di panggung yang aku tengok...oh yes ! aku peminat tegar panggung wayang...sepatut nya aku boleh jadi duta panggung wayang..tak kira lah TGV ke..GSC ke..MBO ke..semua aku jejak...

okey...nak repeat semua start bulan Januari memang susah lah kan..so aku start dengan hujung bulan Mac jer lah...tak sempat nak kejar dah...bayangkan kalau nak buat review untuk 17 filem dalam masa 3 bulan pertama 2013 ni...gila ke apa! hahaha


Okey citer Olympus Has Fallen adalah paling best buat awal2 tahun 2013 ni...oh man...serius...best...tak rugi okey kalau korang tengok...

Ditambah2 lagi dengan pelakon  hero nya my dear Gerard Butler..hahahaha dan dan my dear kannnnn....




mengisah kan tentang penculikan presdien amerika di white house nya sendiri...tapi di selamat kan oleh Mike Banning lakonan Gerard Butler ni...

satu batalion penculik dia sorang jer yang tewas kan..fuhhhhh cair mak...

tapi banyak lah aksi yang di tonjolkan dalam filem ni...mike banning ni adalah ketua bodyguard presiden ni..tapi disebabkan satu kemalangan yang meragut nyawa isteri presiden ni...mike banning ni di gugurkan dari team tu...sebab nya dia selamatkan presiden ni dari kemalangan tapi tak sempat nak selamatkan isteri yang ada dalam kereta tu...



so dia sebagai ketua bodyguard ni haruslah kena selamatkan presiden kan...tapi disebabkan dia ni still taat pada masa white house kena serang...mike banning menyelinap dan masuk ke dalam white house untuk selamat kan presiden dan anak lelaki presiden..

serius best...entahlah maybe aku lagi suka filem jenis2 macam ni dari filem orang putih yang cintan cintun tu..hahahah memang aku tidur jer lah dalam panggung tu..

tapi citer ni berkod 18 yer...maybe agak ganas lah sikit untuk budak2...

and then aku dah tengok filem ni 2 kali dah..hahahaha...sekali kat JJ bukit Raja dan sekali kat Paradigm Mall...

so pada sesapa tak tahu nak tengok citer apa..sila sila..boleh try tengok citer ni....BEST !!!



Penilaian                   : * * * * * ( 5/5 )

Harga                       : JJ Bukit Raja ( rm14 ) , Paradigm Mall ( rm12 )

Klasifikasi                  : 18

Genre/Aksi                : Ngeri

Bahasa                      : English

Durasi                       : 120 minit

Pelakon                     : Gerard Butler, Angela Bassett , Robert Forster , Ashley Judd

Sinopsis                      : 
Antoine Fuqua, pengarah filem "King Arthur" dan "Shooter", mengarah     filem aksi thriller ini. Filem ini dibintangi Gerard Butler sebagai bekas agen rahsia Amerika. Dia harus bertindak cepat apabila seorang pengganas Korea menyelinap masuk dan menculik Presiden Amerika Syarikat sebagai tebusan. Pengganas tersebut mahu Amerika berperang dengan Korea Utara. 



tada


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...